Best i bransjen – for tredje gang!
Obs BYGG har byggevarebransjens mest fornyde kunder – for tredje år på rad.
Ferske tall fra Norsk Kundebarometer viser at Obs BYGG befester sin posisjon som byggevarekjeden med de aller mest fornøyde kundene.
Resultatet tas naturligvis godt imot av kjededirektør i Obs BYGG, Espen Braaten.
- Dette er en fantastisk tilbakemelding fra våre kunder til alle ansatte i Obs BYGG, som har stått på for å levere gode kundeopplevelser gjennom et krevende år. Suksessoppskriften er enkel: Vi har lovet lavpris på byggevarer til alle, og dette løftet holder vi. Det er blitt bekreftet i flere pristester, sier han.
Svært fornøyde kunder
Obs BYGG var den eneste av byggevarekjedene som fikk fire stjerner i undersøkelsen som gjennomføres av Handelshøyskolen BI hvert år.
Obs BYGG får en score i Norske Kundebarometer på 76,7 poeng, noe som plasserer kjeden i kategorien «svært fornøyde kunder». Dette gjør at kjeden scorer best i kategorien for «byggevarer» der seks ulike kjeder er målt.
Ikke bare scorer Obs BYGG høyt blant kundenes tilfredshet om dagen. De samme kundene handler byggevarer som aldri før.
– Flere ønsker å gjøre mer selv. I tillegg har nok pandemien lokket frem den indre håndverkeren hos mange nordmenn. I 2020 hadde vi en omsetningsvekst hele på 26,6 prosent. Vi går nå den mest travle tiden i møte, og forventer ytterligere vekst fremover når svært mange nordmenn planlegger oppgradering av hus, hytte og hage, sier Braaten.
Ny nettbutikk og hard jobbing
Det siste året har Obs BYGG lansert en ny og enda bedre nettbutikk som skal gjøre handleopplevelsen for deg som foretrekker å bestille på nett enda bedre.
– Den digitale utviklingen har vært ekstra viktig for oss i år. Vi har allerede fått flere gode tilbakemeldinger på den nye nettbutikken, og nå gleder vi oss til å fortsette utviklingen både der og i varehusene for å sikre en så god kundeopplevelse som mulig, sier Braaten.
Å bli kåret til beste byggevarekjede for tredje år på rad gjør ikke at Obs BYGG vil ligge på latsiden fremover – heller tvert imot.
– Dette gir oss enda mer motivasjon for å jobbe videre med å styrke posisjonen som Norges billigste og beste byggevarekjede, avslutter kjededirektøren.
Om Norsk Kundebarometer:
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
- Omfatter til sammen 153 virksomheter fra rundt 30 bransjer.
- Mer enn 6 300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen har de avlagt nesten 16.000 vurderinger.
- Kundetilfredshet og lojalitet måles på en skala fra 0 til 100 – 0 er dårligst og 100 er best.
- Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, har klart fornøyde kunder.