Best i bransjen – igjen!
Obs BYGG har også i år Norges mest fornøyde kunder i byggevarebransjen. Det er vi utrolig stolte av!
I Obs BYGG jobber vi hver dag for å være best innen byggevare. Vi strekker oss langt for å være best på pris – noe prisløftet og oppdaterte prisjegere sørger for. I tillegg jobber vi til enhver tid for å gi kundene våre den aller beste opplevelsen – både i butikk og på nett!
Resultatet fra Norsk Kundebarometer 2020 viser at vi også i år har lyktes med dette. Vi er både glade og stolte over å nok en gang ha Norges mest fornøyde kunder i byggevarebransjen.
– Takk for tilliten og takk til alle våre fantastiske kunder! sier kjededirektør Espen Braaten entusiastisk.
– Det er utrolig stas å vinne denne kåringen for andre året på rad.
Formidabel økning
I Norsk Kundebarometers resultater for 2020 går Obs BYGG til topps i byggevarebransjen.
Bransjeresultatene for 2020 viser at Obs BYGG stiller i en helt egen klasse hva gjelder både kundetilfredshet og lojalitet.
Med en score på 77 på kundetilfredshet og svimlende 91,9 på lojalitet ligger vi godt foran våre konkurrenter.
– I Obs BYGG jobber vi overordnet etter en langsiktig plan med sterk kundeorientering. Det ser vi gir resultater: Bare fra i fjor har vi gått opp hele 35 plasser fra den totale oversikten i Norsk Kundebarometer, sier Braaten.
Godt arbeid gir resultater
– Jeg tror mye av nøkkelen til suksessen er dyktige og kompetente kollegaer som hver dag står på for å gjøre opplevelsen best mulig for både kunder og medlemmer, sier Braaten.
Han fortsetter: – I fjor jobbet vi iherdig for å videreutvikle våre fantastiske ansatte, få enda mer kundevennlige løsninger, og for at våre digitale prestasjoner og løsninger skulle bli enda bedre, både på nett og i fysiske varehus. Det er motiverende og gledelig å se at arbeidet bærer frukter!
– Dette gir oss skikkelig motivasjon til å fortsette å jobbe målrettet for å styrke posisjonen som Norges beste og billigste byggevarekjede.
Svært fornøyd: Kjededirektør i Obs BYGG, Espen Braaten, er svært fornøyd med resultatet i Norsk Kundebarometer 2020.
Vunnet flere kåringer
Obs BYGG kan skilte med flere seiere også i 2019 – både innenfor kundetilfredshet, lojalitet og kjøpsopplevelse på nett:
- I 2019 stakk vi av med seieren for byggevarebransjen i Norsk Kundebarometer 2019.
- I 2019 ble Obs BYGGs nettbutikk kåret til byggebransjens beste.
Om Norsk Kundebarometer:
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
- Omfatter til sammen 153 virksomheter fra rundt 30 bransjer.
- Mer enn 6 300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen har de avlagt nesten 16.000 vurderinger.
- Kundetilfredshet og lojalitet måles på en skala fra 0 til 100 – 0 er dårligst og 100 er best.
- Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, har klart fornøyde kunder.