Vi har Norges mest fornøyde kunder!
Tallene fra Norsk Kundebarometer 2024 viser nok en gang at Obs BYGG er den byggevarekjeden med de aller mest fornøyde kundene.
– Dette er et fantastisk resultat, og viser at kundene setter pris på alle våre ansatte i Obs BYGG, som hver dag står på for å levere gode kundeopplevelser, sier Espen Braaten, kjededirektør i Obs BYGG, og fortsetter:
– Suksessoppskriften er enkel: Vi har lovet lavpris på byggevarer til alle, og dette løftet holder vi. Det blir bekreftet i pristest etter pristest, sier han.
Mer fornøyde kunder enn noensinne
Ikke bare tar Obs BYGG nok en gang seieren blant byggevarekjedene, men årets resultater viser også at kundene er mer fornøyde enn noensinne. I årets Norsk Kundebarometer-undersøkelse får Obs BYGG en score på 77,2 på tilfredshet og 88,6 på lojalitet. Det betyr at kundene er «svært fornøyde», og plasserer kjeden på topp i kategorien.
I tillegg var Obs BYGG også denne gang den eneste av byggevarekjedene som fikk fire stjerner av de som svarte på undersøkelsen!
«Gjør det selv» fortsatt populært
Ikke bare scorer Obs BYGG høyt på kundetilfredshet. De samme kundene handler byggevarer som aldri før, noe som gjenspeiles i den høye scoren på lojalitet.
«Gjør det selv»-trenden ble forsterket gjennom pandemien, og stadig flere nordmenn henter frem sin indre håndverker og ønsker å gjøre ting selv. Og når mange planlegger oppgradering av hus, hytte og hage betyr det ekstra travle tider i byggevarehusene i tiden fremover.
– Å bli kåret til beste byggevarekjede nok en gang, gjør ikke at Obs BYGG vil ligge på latsiden fremover – heller tvert imot. Dette gir oss enda mer motivasjon til å jobbe videre med å styrke posisjonen som Norges billigste og beste byggevarekjede, avslutter kjededirektøren.
Dette er Norsk Kundebarometer:
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, som i over tyve år har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
- Omfatter til sammen 155 virksomheter fra rundt 30 bransjer.
- Mer enn 4 600 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen har de avlagt nesten 16 000 vurderinger.
- Kundetilfredshet og lojalitet måles på en skala fra 0 til 100 – 0 er dårligst, 100 er best.
- Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, har klart fornøyde kunder.