Ofte stilte spørsmål
Her finner du svar på ofte stilte spørsmål, kjøpsveiledning, og kontaktinformasjon.
Handle og produktinformasjon
Det er mulig at produktet du leter etter har utgått og ikke lenger er tilgjengelig i vårt sortiment. Vi anbefaler at du prøver å søke etter lignende produkter via søkefeltet eller utforsker tilsvarende kategorier i menyen.
Nei, men hvis et produkt er midlertidig utsolgt, kan du benytte deg av "Overvåk nettlager"-knappen på produktsiden. Da vil du motta en e-post når produktet er tilbake på lager.
Vi tilbyr produkter som vi kan sende fra butikklager, men hvis vi ikke har produktet på butikklager, kan vi sende fra vårt sentrallager.
Produktstatus
- Leverandørlager: Produktet er tilgjengelig fra leverandørens lager. Noe lenger leveringstid må påregnes.
- Butikklager: Produktet er tilgjengelig i din valgte butikk, og du kan hente produktet etter 24 timer innenfor butikkens åpningstider.
- Andre butikker: Produktet er ikke tilgjengelig på sentrallageret, men leveres fra en av våre butikker. Leveres innen 2-7 virkedager.
- Nettlager: Tilgjengelig på sentrallageret vårt. Leveres innen 2-7 virkedager.
Varer som ligger i handlekurven, er dessverre ikke reservert. Derfor kan de ha rukket å bli utsolgt fra du legger dem i handlekurven til du skal betale.
Du kan se om et produkt er tilgjengelig gjennom de forskjellige fargekodene. Grønt betyr at det er nok produkter tilgjengelig, gult betyr at det er få produkter igjen og rødt eller kryss betyr at produktet er (midlertidig) utsolgt. Da kan du benytte deg av "Overvåk nettlager"-knappen på produktsiden og du vil bli kontaktet når produktet er tilbake på lager.
Levering- og bestillingsinformasjon
Nei, men du kan kansellere bestillingen, og så legge inn en ny bestilling.
Dersom du ønsker å kansellere en ordre uten å hente den ut, kan det gjøres via dette skjemaet eller ved å ringe oss på 64 87 50 00 / innvalg 4. Om ordren har kommet for langt i prosessen har vi dessverre ikke mulighet til å kansellere. Da kan du benytte deg av angreretten etter at ordren er fullført.
Nei, men du kan kansellere bestillingen og legge inn en ny.
Nei, vi leverer bare i Norge.
Nei, men du kan benytte deg av "Overvåk nettlager"-knappen på produktsiden for produkter som er midlertidig utsolgt. Da vil du motta en e-post når produktet er tilbake på lager.
Kostnader for levering kan du se i Kassen når du velger leveringsalternativ. Dette endrer seg ikke etter at du har lagt inn ordren din. Merk: Bestillinger kan få splittet levering, slik at du får to eller flere fraktkostnader hvis varene kommer fra forskjellige varehus.
Når du har lagt inn en ordre vil du få ordrebekreftelse med leveringstid.
Betalingsinformasjon
Ja, du kan bruke Walley. Når ordren sendes, vil du motta faktura på din oppgitte e-post adresse fra Walley.
Problemer med betaling kan skyldes flere faktorer. Husk at det er en grense på 50 000 kr hos Walley og en maksimal vekt på ett tonn per bestilling. Du kan dele opp bestillingen din for å unngå disse begrensningene. Hvis du fortsatt har problemer, ta gjerne kontakt med oss.
Da må du ta kontakt med Walley.
Nei, for hver ordre kan du kun bruke én betalingsmetode per transaksjon. Du kan imidlertid dele opp kjøpet i to separate bestillinger og bruke ulike betalingsmetoder på hver av dem.
Ja, vi tilbyr lavprisløfte, så du trenger ikke bekymre deg for at produktene våre er billigere hos konkurrentene. Les mer om hvordan vår lavprisgaranti sikrer deg de beste prisene.
Foreløpig har vi gavekort kun i fysiske butikker.
Alle betalingsmetoder krever BankID og 3D secure for din trygghet. På den måten er du trygg og sikker når du skal handle med bankkort og faktura i vår nettbutikk.
Nei dessverre, garanti følger kvitteringen.
Vi aksepterer Visa, Mastercard, Coopay og Walley.
Ja, Obs BYGG er sertifisert med Trygg E-handel. Det betyr at du kan handle trygt hos oss, med garanti for sikker betaling, kundeservice i henhold til norske lover og klare retningslinjer for retur og reklamasjon.
Retur og bytte
Les her hvilke retur- og angrerettigheter du har.
Hvis du ønsker å returnere en vare, er det ofte enklest og mest praktisk å gjøre det i din lokale Obs BYGG- butikk. Hvis du vil sende det tilbake via post, må du betale frakt selv. Les mer om dine rettigheter ved returrett.
Hvis du vil bytte en gave må du gjøre det i fysisk butikk, og trenger kun kvittering.
Ja, vi har 14 dagers angrerett. I tillegg har du muligheten til å benytte deg av åpent kjøp i 120 dager, men det er noen kriterier som gjelder for å kunne bruke ordningen. Les mer om åpent kjøp.
Ja, vi har åpent kjøp i 120 dager, men det er noen kriterier som gjelder for å kunne bruke ordningen. Les mer om åpent kjøp.
Ja, men du kan bytte til en annen vare gratis i fysisk butikk.
Fortrinnsvis betaler vi tilbake til samme bankkort/konto eller krediterer Walley hvis du betalte via faktura.
Det kan ta opptil 2-5 virkedager. Merk: Når du returnerer en vare, vil beløpet bli tilbakeført til betalingsmetoden din, og transaksjonen vil vises i bankoversikten din på datoen da kjøpet opprinnelig ble gjennomført.
Ta kontakt med oss via kontaktskjema eller på telefon.
Kontakt og nettsideinformasjon
Du kan ta kontakt med oss via kontaktskjema eller via telefon. Kontakt oss nå.
Kundeservice har åpent fra 8.00 til 16.00 alle virkedager (utenom helligdager).
Du kan logge inn med telefonnr eller epost*, og opprette et passord hvis du ikke har en konto eller bruk «Glemt passord» hvis du har glemt det. *Sjekk spam-folder hvis du ikke har fått epost.
Da må du ta kontakt med kunde og medlemsservice.
For å opprette en konto hos oss må du bli Coop medlem. Se hvordan du kan bli medlem.
Du kan endre dette selv når du er logget inn. Trykk på navnet ditt og så «Mine opplysninger». Følg lenken nederst på siden.
Bruk «Glemt passord» knappen for å endre passordet ditt.
Så lenge ditt medlemskap består vil registrerte opplysninger ikke bli slettet. Les mer om personvern.
Les hvordan vi beskytter dine personopplysninger.
Coop medlem
Nei, men for å få medlemspris og kjøpeutbytte må du være logget inn.
Husk å sjekke om du er logget inn.
Det er ikke mulig å registrere kjøp på ditt medlemskap i etterkant. Årsaken er at det er behov for å begrense muligheten for svindel, i tillegg til moms-problematikken som er knyttet opp mot etterregistrering.